Els nens i nenes de
segon, hem dedicat unes quantes sessions a treballar els paisatges i
l’orientació espaial.
Vam començar veient
què era un paisatge i quins tipus de paisatges hi ha (de muntanya, de plana i
de costa). A partir d’aquí, vam crear unes magnífiques obres d’art on vam
plasmar els paisatges treballats. Aquí en teniu una petita mostra:
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgEux59fUQmjDRNvbxCRwriwV0Yuz5GgUxmeJlJ7K3YzYIrV7OUqWkmkn71xKMvcqKFjns4kg3I7ZtVAsf7M_BZHhKOGnGH1ItS_xNm-XdMZK6SDhoMEe9PYfqOix-fh7UWokU5DvVPhzdF/s200/02.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjI9WdofIjdM6-o_RsJu11ACMl0EQTd072p39tA1y7kFCwgWycGMuWQL5M-a1AilZj881Oi8pSxy6uheIdz-eiGwf0hGrcSqlK-1AewhYP3ZjwYTXoDCOD_WtHdiEIlLkPJCdgl8WkIzOLN/s200/04.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjrOnFrn4xC469O2H2_SYVfLSC7Hj7ztT3VIppFR4gWwTifXf6BkH5CEscowk6tPq7pBohNWfi3ksC8xiZcj51iSic9yY2Z87mRO9H_biWEUoFFtcOPh87ylwvXKNJ05bbrrQ__q5ya0kmG/s200/06.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj82avr3xX6bkjODUVLwx7IkB8h5Fs-fBDNpk7FSfGwZn4AY_bTljsfAt9F7-aylybj1kkiVlOoDfT-SJjaZvSjdADztmqn_CZOYTg2485u5hw8tt67S-lS9_E3gayKt-Kl59rBYwqHUGHV/s200/08.jpg)
Una vegada vam tenir
clares les característiques de cada tipus de paisatge, ens vam endinsar en el món
de l’orientació.
En primer lloc vam
aprendre a interpretar un plànol i a marcar-hi un itinerari amb diferents punts
de referència (els vam buscar a través del Google Maps Street View).
Un cop marcats els
punts de referència al nostre plànol també vam aprendre a elaborar un croquis del
nostre recorregut. Mireu que “xulos” van quedar:
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgsoT4JC4g0a_kuAJFGf-T5-XrJpNnlX1P_7SRZXxTXfyHf6n9hktDn3RuEYOISWnLP-j6jk2Ht-I3CKFhIBFJi1uIuHYN4I8yEAqAS8jv2qiLxNNsrzjtBO0bj68lvqS33StMkh-9GzWcb/s200/13.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgtRWZVCxsK7ERMeVgi2QVDis7hRQv4TRvFcJJLgT1fwLlkVcqJ1HDSCGftVwWBBHPfdDVK0CDAOKc9mrXUoWTST4wRUYAiWNMnZ1m15P2-FIDaKmbQBJJ9xvR9P69xCjldX1tjS-7BryQo/s200/14.jpg)
Fins aquí el treball sobre el paper, ara tocava experimentar!! I per això vam anar a la sala de ballet, on
vam realitzar un joc per parelles on havíem de seguir diferents consignes
espaials: dins, fora, a sobre, a sota, dreta, esquerra…
Quan ja ens havíem posat
en situació, vam començar a treballar l’orientació amb brúixola. Vam aprendre què
és una brúixola, per a què serveix i com s’ha d’utilitzar, i tots vam utilitzar
la brúixola per trobar el Nord allà on érem.
Per acabar, vam veure que
hi ha brúixoles de dos tipus: la brúixola de tota la vida i la brúixola que
podem descarregar al mòbil o a la tablet. Ens va semblar que són millors les
tradicionals, però entre tots vam arribar a la conclusió que tenir una brúixola
al mòbil ens pot anar bé si ens perdem al bosc i no en tenim de les altres :)
Com podeu veure, ens
ho hem passat d’allò més bé i... ja estem preparats per viure grans aventures a
la natura !!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada